Op. Dr. Cevahir Tekcan Facebook Sayfası Op. Dr. Cevahir Tekcan Instagram Sayfası Op. Dr. Cevahir Tekcan Linkedin Sayfası Op. Dr. Cevahir Tekcan Youtube Sayfası

Vajinal Kanama

Anormal vajinal kanama, her ay olan adet kanaması dışında olan her türlü kanama olarak tanımlanır. Bu tip kanamalar her iki periyod arasında lekelenme tarzı veya tuvalete çıktıkça gelen, rutin kananmadan daha ağır ve uzun süren kanamalar tu tip kanamalardır.

Normal adet kanaması veya menstruasyon 21-35 günde bir, kendini yeni bir üreme döngüsüne hazırlayan rahmi işaret eder. 3-7 gün sürer, günde 3-4 pedlik kanama normal olarak kabul edilir. Adet döngüsü menapoza yakın ve genç kızlarda daha uzun olma eğlimindedir. Bu yaşlarda hiçbir patoloji olmadan kanama miktarı ağır olabilir.

Anormal vajinal kanama üreme sistemiyle ilgili nedenler veya tıbbi nedenlere bağlı gözlenebilir. Bu nedeler; gebelik, düşük veya düşük riski, dış gebelik, adenomyosis, rahim içi araçlar veya doğum kontrol hapları, rahim veya rahim ağzının iltahapları, myomlar, polipler, endometriyal hiperplazi ( rahim duvar kalınlaşması), kanserler ( rahim, rahim ağzı ve vajinal kanser), polikistik over sendromu oabilir.

Ayrıca tiroid bezi hastlıklarında, ciddi karaciğer ve böbrek hastalıklarında, pıhtılaşmayı etkileyen hastalıklarda, menapoz için hormon tedavisi kullananlarda ve meme kanseri nedeniyle tamoksifen kullananan hastalarda görülebilir.

Tanı için hastaların adet döngüsü ve aile hikayesi açından sorgulanmalıdır.Ayrıntılı jinekolojik muayene yapılamlıdır. Gerekli görülen hastalarda gebelik testi, kan sayımı ve hormon düzeyleri bakılabilir. Ultrasonografi ile pelvk organlar değerlendirilmelidir. Şüphede kalınan ve ileri görüntüleme tetkiki gerekli olan hastalarda magnetik resonans görüntüleme (MRI) kullanılabilir. Rahim içerisinde myom veya polipden şüphenelilen hastalara, rahim içine sıvı verilerek ultrasonografi altında sonohisterografi (SIS) yapılabilir. Rahim içinin görüntülenmesinde histeroskopi kullanılabilir. Şüpheli olgularda rahim içinden ince bir katater yardımıyla biyopsi alınabilir.

Tedavi nedene yönelik tıbbi ve cerrahi tedaviyi içermektedir.